ניופאן רואה חשיבות רבה ביישום הוראות החוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות, תשע"ב-2012 (להלן: "החוק"), כדי לעודד שימוש חוזר בציוד חשמלי ואלקטרוני, לצמצם את כמות הפסולת הנוצרת ממנו ולהקטין את השפעותיו הסביבתיות והבריאותיות השליליות. בהתאם לחוק, הינך זכאי/ת לפינוי ללא תמורה של פסולת ציוד חשמלי ואלקטרוני (להלן: "המוצר הישן") הדומה (בסיווג, כמות ומשקל) למוצר אותו רכשת בחנות ניופאן או באתר האינטרנט שלה.

הינך רשאי/ת למסור את המוצר הישן בכל אחד מסניפינו או למוביל שיספק לביתך את המוצר שרכשת במעמד האספקה. 

לא תתקבל או תפונה "פסולת ציוד וסוללות מזיקה", כמשמעותה בחוק פסולת אלקטרונית.

תשומת לבך לכך שבהתאם להוראות נוהל המשרד להגנת הסביבה מיום 24.7.2017, המוצר הישן חייב להיות מנותק טרם פינויו מכל חיבור לתשתיות או לחפצים כלשהם והוא יפונה כשהוא יכול לעבור בבטחה ובחופשיות את מפתן הדירה ו/או הבניין, ללא צורך בפירוק / ניתוק חלקים ממנו.

במקרה של "פינוי חריג", כהגדרתו בנוהל המשרד להגנת הסביבה מיום 24.7.2017, ובאישור הלקוח/ה מראש, ניתן יהיה לגבות תשלום בגין הפינוי. כך, למשל, כאשר יש צורך בפירוק חלק מהמוצר הישן לצורך הפינוי (לדוגמה, פירוק דלת מקרר על מנת לפנותו), כאשר המוצר הישן נמצא בקומה שלישית ומעלה בבניין שבו אין מעלית או כאשר לא ניתן להשתמש במעלית לשם הורדת המוצר הישן (במקרה בו הלקוח/ה מביא/ה בעצמו/ה את המוצר הישן לכניסת הבניין, לא ייגבה תשלום בגין הפינוי).

[לנוסח המלא של חוק פסולת אלקטרונית לחצו כאן].

[לנוסח המלא של נוהל המשרד להגנת הסביבה מיום 24.7.2017 לחצו כאן].

לתשומת הלב: בתקופה שמיום 27.11.2022 ועד ליום 27.11.2024, ניתן יהיה למסור פסולת אלקטרונית וחשמלית מכל סוג, למעט פסולת ציוד וסוללות מזיקה, כמשמעותה בחוק פסולת אלקטרונית, בכל חנות של ניופאן, גם אם לא נרכש כל מוצר בחנות בהתאם להסכם פשרה בתביעה ייצוגית ת.צ. (מחוזי-ת"א) 5508-12-19.